Sessão de encerramento: Ciclo de Webinars internacionais "Dialogues of Art, History and Law" | "Legal Iconography Issues in Byzantine Art"
30.06.2023 | Via Zoom

[PT]

A sessão plenária de encerramento do 2.º Ciclo de Webinars “Dialogues of Art, History and Law”, dedicada ao tema "Legal Iconography Issues in Byzantine Art", decorrerá no dia 30 de junho, pelas 16h30, via Zoom

Este ciclo é organizado pelo Instituto de Estudos Medievais (IEM-NOVA/FCSH), em conjunto com a equipa de investigação do IUS ILLUMINATUM, e em parceria com o Instituto Português de Heráldica (IPH), a Biblioteca Capitular de Verona e a Biblioteca Capitular de Vercelli.

Esta iniciativa, organizada por uma comissão científica e organizacional composta por membros da equipa de investigação do IUS ILLUMINATUM, coordenada pela investigadora Maria Alessandra Bilotta, PI da equipa, pretende estabelecer um profícuo diálogo entre diferentes disciplinas científicas, nomeadamente História da Arte, História, e História do Direito, necessárias para o estudo de manuscritos e documentos jurídicos.

Esta iniciativa pretende também facilitar sinergias entre as diversas áreas do conhecimento e divulgar os resultados da investigação a um público mais alargado, mantendo sempre o rigor científico. Promover a importância de uma abordagem interdisciplinar no estudo dos manuscritos e documentos jurídicos medievais, chamando a atenção para a importância de conservar esse patrimônio, são também objectivos desta iniciativa.

Inscrições para participação deverão ser feitas para o email: maria.bilotta@fcsh.unl.pt

[EN]

The closing plenary session of the 2nd Cycle of Webinars “Dialogues of Art, History and Law”, dedicated to the theme "Legal Iconography Issues in Byzantine Art", will take place on June 30, at 4:30 pm, via Zoom.

The cycle is organized by the Institute of Medieval Studies (IEM- NOVA/FCSH), together with the IUS ILLUMINATUM research team and in partnership with the Portuguese Heraldry Institute (IPH), the Capitular Library of Verona and the Capitular Library of Vercelli.

This initiative, organized by a scientific and organizational committee composed of members of the IUS ILLUMINATUM research team, coordinated by researcher Maria Alessandra Bilotta, PI of the team, aims to establish a fruitful dialogue between different scientific disciplines, namely History of Art, History and History of Law, necessary for the study of illuminated legal manuscripts and documents.

This initiative also aims to facilitate synergies between different areas of knowledge and to disseminate the results of research to a wider audience, always maintaining scientific rigor, in order to promote the importance of an interdisciplinary approach in the study of manuscripts and medieval legal documents, drawing attention to the importance of conserving that heritage.

To participate (free but compulsory registration): maria.bilotta@fcsh.unl.pt